Plog: Vakantie vieren in Portugal

Afgelopen zomer heb ik het grotendeels van mijn tijd gespendeerd aan werken. Daarom vonden wij het tijd om er toch nog even uit te gaan en te genieten van een paar dagen in het prachtige Portugal.

Na een lange treinreis waren we dan eindelijk aangekomen op Schiphol. Ik vind vliegen altijd een beetje spannend en het is voor mij al een best lange tijd geleden dat ik voor het laatst gevlogen heb. Maar als je dan eenmaal op je bestemming bent aangekomen, weet je waar je het voor doet.

De volgende dag hebben we besloten om even een kijkje te nemen in het naastgelegen stadje Carvoeiro. Het strand van Carvoeiro zit ingesloten tussen twee rotspartijen. Een heerlijk stadje om in te vertoeven met leuke winkeltjes, restaurants en bars.

Onze tweede dag in Portugal hebben we besloten om de omgeving te verkennen en om naar PortimĆ£o en Ferragudo te gaan. PortimĆ£o is een grote stad en ideaal als je lekker wilt gaan winkelen. Het is een grote handels en havenstad. Ferragudo is een vissersdorpje vlakbij PortimĆ£o. Met prachtige huizen in Portugese stijl en kleine sfeervolle straatjes.

De volgende dag wouden we in eerste instantie graag naar Albufeira, helaas lukte dit niet vanwege vervoer. Daarom hebben we besloten om de winkelstraten van PortimĆ£o te bezoeken. Eenmaal aangekomen bleek deze zogenaamde winkelstraat een overdekt winkelcentrum te zijn met o.a een Sephora, Kiko, Bershka, Stradivarius en een Primark. Als groot makeup liefhebber was ik dan ook razend enthousiast dat hier een Sephora zat.

Hierboven een kleine shoplog. Ik heb de Too Faced Better than Sex mascara gekocht, Nars Duo Laguna & Orgasm, twee Kiko lipsticks, Huda Beauty Warm Brown Obsessions, Kat von D Everlasting liquid lipstick in Lolita 2, Pixi Glow tonic en nepwimpers van de Primark.

De volgende dag was het alweer tijd om naar huis te gaan. Vroeg in de ochtend pakte wij onze koffers om vervolgens door te gaan naar het vliegveld in Faro. Het was een heerlijke vakantie en ik kom zeker nog een keer in Portugal. Wat een prachtig land is dit. Met ontzettend lieve en behulpzame mensen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Plaats een reactie