Favorieten | Netflix series & films van dit moment

Ik ben een groot fan van Netflix. Het feit dat je series en films kunt gaan kijken wanneer je maar wilt spreekt mij erg aan. Ik mag dan ook gerust spreken van het feit dat ik een echte bingewatcher ben en ik in mijn vrije tijd heel wat uurtjes op de bank kan spenderen met een goede serie. Daarom deel ik vandaag mijn favoriete series en films op Netflix van dit moment.

To All The Boys I’ve Loved Before

Gebaseerd op het boek van Jenny Han. Een heerlijke feelgood film. Ideaal voor een luie zondag. Het verhaal gaat over Lara Jean. Een meisje op de middelbare school die het lastig vind om haar gevoelens te uiten. Daarom schrijft ze een brief aan haar grootste crushes, zonder deze daadwerkelijk te versturen. En dan op een dag merkt ze ze dat deze brieven verstuurd zijn en alle jongens er dus tegelijkertijd achter gekomen dat ze verliefd op hen is.

Lucifer

Dit is op het moment echt een van mijn favoriete series. Een Amerikaanse misdaadserie met een vleugje fantasie. Lucifer Morningstar, de heerser van de hel, verlaat de hel voor de drukte van Los Angeles. Hier helpt hij de politie met het oplossen van misdaden en het straffen van criminelen.

Wat ik voornamelijk echt geweldig vind aan deze serie is de acteur die Lucifer speelt. Tom Ellis speelt het in mijn ogen gewoon erg goed en zet deze rol dan ook voortreffelijk neer.

Final Space

Als je net als mij een fan bent van de serie Rick and Morty. Dan ga je deze serie ook erg leuk vinden. Ook als je niet een fan bent van cartoons die gericht zijn op het volwassen publiek, is dit toch een serie die zeker de moeite waard is om te kijken. Ik wil niet teveel spoilen, maar het verhaal speelt zich af in de ruimte (logisch, want vandaar de naam final space) en gaat over astronaut Gary die gevangen zit op het schip Galaxy One. Hij ontmoet vervolgens een ruimtewezen die hij Mooncake noemt. Samen met Mooncake proberen ze het mysterie te ontrafelen dat Final Space heet.

The 100

Mocht je nog op zoek zijn naar een serie die je letterlijk op het puntje van je stoel laat zitten dan is The 100 iets voor jou. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van Kass Morgan. Nadat een eeuw geleden een nucleaire apocalyps de aarde verwoestte, zijn de enige overlevenden de circa 4000 inwoners van ruimtestations die rondcirkelen boven de aarde. Deze ruimtestations samen worden de Ark genoemd. De ark is echter  stervende doordat deze al een eeuw oud is. Als laatste redding besluiten de machthebbers om 100 jeugdige bewoners, die veroordeeld zijn voor kleine misdaden, terug te sturen naar de aarde om te testen of het weer bewoonbaar is geworden. Een super spannende serie die het waard is om te bingewatchen!

Atypical 

Atypical volgt het verhaal van Sam, een jongen met autisme. Hij heeft besloten dat hij klaar is om te gaan daten en op zoek wilt gaan naar een vriendin. Hiervoor zal Sam zelfstandiger moeten worden, wat zijn moeder maar lastig vind. Zij en de rest van de familie, inclusief een oudere zus en een vader die Sam graag beter wil leren begrijpen, moeten zich aanpassen om te veranderen en te ontdekken wat het betekent om ‘normaal’ te zijn.

 

Plaats een reactie