Project Positief Tag

Toevallig kwam ik voorbij de tag van bydagmarvalerie waarmee ze anderen probeert te besmetten met positiviteit. Een paar jaar geleden ging deze tag als een lopend vuurtje door blogland. Maar ondanks dat het inmiddels al een tijd geleden is, vind ik het nog steeds belangrijk dat we wat positiever in het leven staan.

We staan vaak te weinig stil bij de mooie momenten in het leven. Ook focussen we ons helaas maar al te vaak op de negatieve dingen. We mogen dus wel wat positiever in het leven staan. Om alvast een kleine start te maken, heb ik dan ook deze vragenlijst voor jullie ingevuld.

♥ Wat is je favoriete quote en waarom?

Ik vind quotes altijd erg inspirerend. Mijn pinterest staat dan ook vol met mooie, inspirerende en vooral motiverende quotes. Maar de allermooiste vind ik toch wel; A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on her own wings. Oftewel geloof in jezelf. Dat is het allerbelangrijkste.

♥ Welke droom zou je in je leven willen realiseren?

Lastig, maar dan denk ik toch dat ik veel van mijn bucketlist af wil strepen. Zo wil ik onder andere graag het noorderlicht zien, een tattoo nemen, een boek schrijven, backpacken en natuurlijk heel veel van de wereld zien. Verder wil ik natuurlijk een mooi, gelukkig en gezond leven hebben. Waarin ik doe wat ik leuk vind. Cliché maar waar.

♥ Wat betekent geluk voor jou?

Geluk betekent voor mij genieten van de kleine momenten in het leven. Juist die dingen maken het leven zo mooi.

♥ Wie kan jou ontzettend opvrolijken?

De mensen die dichtbij mij staan. Mijn lieve vriend, familie en vrienden. Zij weten mij altijd weer aan het lachen te maken.

♥ Voor wat mogen we je snachts wakker maken?

Lekker eten! Bij voorkeur pizza, Tony’s Chocolonely hazelnoot of wraps.

♥ Waarvoor kreeg je voor het laatst een lachbui?

Tijdens een avond bankhangen voor de tv samen met mijn moeder. Wij kijken vaak naar programma’s als Mr. Frank Visser doet uitspraak en Help mijn man is klusser. En soms komen hier hilarische beelden in voor.

♥ Op welke prestatie ben je ontzettend trots?

Dat ik mijn diploma paraveterinair/dierenartsassistente heb behaald ondanks alle tegenslagen die ik heb doorstaan. Ik heb het idee dat we te weinig stil staan bij de dingen die we hebben bereikt. Zelf probeer ik hier aan het eind van ieder jaar vaak even stil bij te staan en schrijf ik de dingen op van het afgelopen jaar waar ik het meest trots op ben. Dit geeft weer extra motivatie om het nieuwe jaar goed te beginnen.

♥ Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?

Dat ondanks tegenslagen, je het gevoel hebt dat je je dieptepunt hebt bereikt, dat je vanaf daar alleen maar omhoog kunt. Probeer je te focussen op de positieve dingen. Kijk naar de toekomst en al het moois wat deze nog met zich meebrengt. En bedenk dat iedere stap die je maakt, hoe klein deze misschien ook voelt, een stap omhoog is. Sta vaker stil bij de mooie momenten in het leven. En vergeet vooral niet te genieten.

2 gedachten over “Project Positief Tag

  1. Prachtige (positieve) punten stip je aan..! Ik heb net in mijn Bullet Journal een ‘Happy Me’-bladzijde gemaakt: een bladzijde vól met de dingen (foto’s en tekst) die me écht blij maken. Zoals je al zegt: het zijn vaak de kleine dingen (achteraf de grote dingen).
    Zelf ben ik nog uit een dal aan het opkrabbelen – Het doet me dan ook goed jouw post te lezen. Zeker je eindboodschap is een mooie reminder die ik zo meteen ook maar noteer als ‘note 2 self’ 😉 Misschien dan wel een oude tag, maar toch zeker (ook) een zinnige en mooie post ❤

    Like

    1. Dankjewel voor je lieve reactie! Wat fijn dat je er wat aan hebt gehad. Daar doe ik het voor. En inderdaad genieten van de kleine dingen. Ik heb zelf ook zo’n soortgelijke pagina gemaakt in mijn bulletjournal en het heeft mij echt stil doen staan bij alle mooie herinneringen die ik heb meegemaakt en de dingen waar ik blij van wordt. Ik hoop in ieder geval dat het snel beter gaat met je. Elke stap is er weer een, hoe klein die soms ook voelt ❤️

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie